marți, 29 martie 2011

Interviu nou cu Richelle Mead

Multi dintre cititori sunt foarte tristi ca seria Academia Vampirilor s-a terminat,tu cum te-ai simtit terminand aceasta serie?
Richelle Mead : Probabil nu la fel de trista ca ceilalti! Cu siguranta este dificil sa termini o serie la care ai muncit atat.Dar,cand m-am apucat sa o scriu,am stiut de la inceput cum o sa se termine.In plus, datorita "Bloodlines",nu parasim definitiv aceasta lume! In multe sensuri,nu simt ca VA se termina. Doar se transforma.

In timp ce fanii tai sunt tristi ca Academia Vampirilor s-a terminat,sunt si fericiti pentru noua serie, Bloodlines. Ne poti spune ceva despre ea?
RM : Actiunea din Bloodlines are loc exact dupa evenimentele din Ultimul Sacrificiu. Naratorul povestii este alchemista Sydney,asa ca o sa vedem lumea vampirilor prin ochii unui om. Are loc undeva in California de Sud,un loc insorit si distractiv pentru oameni - dar nu si pentru vampiri.

O sa existe personaje cunoscute in Bloodlines?
RM : Multe! Personajele principale vor fi Sydney, Jill, Eddie si Adrian. Va puteti astepta la niste aparitii ale celorlaltor personaje favorite din seria Academia Vampirilor.

O nuvela grafica Academia Vampirilor va fi lansata in vara , ne poti vorbi despre proiect?
RM : Este o nuvela grafica adaptata dupa prima carte din seria AV dar fi lansata la sfarsitul lui august.Ca toate adaptările, cateva parti au fost taiate,dar am lucrat cu ei la scenariu ca sa ma asigur ca toate elementele cheie raman. Emma Vieceli o realizeaza si a facut o treaba minunata.

Ok,uite o intrebare pe care le-o pun tuturor : Am observat ca majoritatea autorilor pe care-i urmaresc pe twitter,vorbesc despre muzica ce o asculta in timp ce scriu. Ce fel de atmosfera ti se pare potrivita pentru scris?
RM : Eu de fapt nu ascult muzica in timp ce scriu! Atmosfera potrivita pentru mine cand scriu trebuie sa fie una calma,fara prea mult zgomot.Daca se aude muzica,sunt distrasa si incep sa ascult acele cuvinte, nu pe ale mele.Trebuie sa ma concentrez total asupra proiectului la care lucrez.

Care este vampirul fictiv preferat [altul in afara de ai tai]?
RM : Stii...nu cred ca pot alege unul ! Nu prea citesc carti cu vampiri si nu urmaresc filme sau show-uri cu vampiri. Cred ca subconstientul meu imi spune "Nu lua munca acasa cu tine" !Astea fiind spuse,imi place cum intrebarea asta cere un vampir fictiv. Acum o sa trebuiasca sa ma gandesc daca stiu vreunul in viata reala...

Care-i cartea/filmul/show-ul preferat cu vampiri?
RM : Dintre putinele cartile pe care le-am citit,probabil seria Morganville Vampires de Rachel Caine este preferata mea.Am citit doar doua,dar imi place stilul ei. De asemenea sunt o mare fana a seriei Weather Warden.Ea este una dintre acei scriitori minunati care pot transforma orice subiect in ceva amuzant.

Am auzit ca faci parte din proiectul ce ajuta victimele din Japonia. Ne poti spune ceva despre asta si cu ce ar putea cititorii sa ajute?
RM : De fapt,este vorba despre un grup de scriitori care au donat carti semnate pentru a fi vandute pe eBay.Toate castigurile se indreapta spre organizaţiile de caritate pe care le alege autorul,desi toate grupurile se indreapta spre Japonia.Unele dintre organizatii sunt American Red Cross, Shelterbox si Without Borders. Numele vânzătorului este "booksthatgive" si cei ce sunt interesati pot cauta pe eBay.

Si in final,la ce alte proiecte mai lucrezi in prezent? 
RM : Majoritatea timpului mi-l petrec rotitindu-ma intre cele 3 serii. Pe langa Academia Vampirilor / Bloodlines, mai scriu 2 serii pentru adulti - Dark Swan si Georgina Kincaid. Ambele se vor incheia in curand, deci lucrez la acele finaluri, pe langa Bloodlines. La un moment dat,o sa incep o alta serie pentru adulti, dar nu m-am gandit la asta inca !Fanii se pot astepta la lansarea Ghidului Oficial Academia Vampirilor din noiembrie. Autoarea Michelle Rowen lucreaza la el si o sa fie o compilaţie cu tot felul de informatii din lumea AV.

Traducere: VARo